fredag 7. april 2017

«Alt etter havet» av Lasse W. Fosshaug

Utgitt av Flamme forlag 2017

Ivan Ivanovitsj dukker opp i Årdal, søker jobb der. Hvem er han egentlig, og hva er den egentlige grunnen til at han har kommet til Årdal?

Dette er en slags dystopi, handlingen er plassert i helt nær framtid, eller kanskje til og med en diktet nåtid? Vi får ingen eksakt tidsangivelse, men det legges ut spor om at dette i alle fall ikke er veldig langt fram i tid.
Det hoppes en del mellom nåtiden i Årdal og det som skjedde i Russland før Ivan kom til Norge.

Jeg likte boka, den fanget interessen min og er godt skrevet. Litt krevende med hoppingen i tid, og slik den er bygd opp av sekvenser - det ble stedvis litt gåtefullt for meg hvordan ting egentlig henger sammen.

Jeg ser at forfatteren ble nominert til Norlis debutantpris for romanen «Over brua» som kom i 2013. Den bør jeg kanskje også lese.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar