fredag 4. november 2016

«Girl online på turné» av Zoe Sugg

Oversatt av Hilde Stubhaug
Utgitt av Aschehoug 2016

Vi møter igjen Penny fra Girl online (2015). Siden sist har hun blitt mer som en "Girl offline"; når hun blogger nå er det ikke for å legge betroelsene ut på nettet. Etter å ha fått hatmeldinger og blitt utsatt for netthets holder hun seg offline. Nå skal hun få være med kjæresten Noah og bandet hans på turné i Europa! Det høres ut som litt av et eventyr, og er det også en stund, men idyllen brister når Noah blir altfor opptatt til å kunne være noe særlig sammen med henne på turen, og hun i tillegg blir gjenstand for trusler fra en skjult fiende...

Jeg likte den forrige boka ganske godt, godt nok til å ville prøve meg på denne også. Dessverre synes jeg ikke denne boka er like god. Dette blir for sukkersøtt og klisjepreget, og alle de "snille" er litt for fantastiske til at de virker ekte, og egentlig er hele boka ganske kjedelig. Slutten er sånn passe i det blå, så det skulle ikke forundre meg om det kommer enda en oppfølger. Den kommer jeg nok ikke til å lese.
Selv om dette ikke ble den helt store leseopplevelsen for meg, kan jeg anbefale den for jenter i alderen 12-13 og oppover, som liker søte virkelighetsflukter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar