torsdag 12. mai 2016

«Det er bare kjærlighet» av Sverre Henmo

Utgitt av Gyldendal 2016

Jonathan blir sammen med ei jente bare fordi kameraten ellers ikke kan bli sammen med venninna. Jonathan har overhodet ikke lyst, men hva gjør man ikke for bestevennen sin? Å bli sammen med noen bare for å være grei mot kameraten, viser seg å være en akkurat så dårlig ide som han i utgangspunktet trodde, men hvordan kommer han seg nå ut av dette han har viklet seg inn i?

Denne ungdomsromanen likte jeg veldig godt. Interessen min blir fenget med én gang, og så må jeg bare lese videre - rett og slett sluke boka, for jeg blir så nysgjerrig på hvordan i all verden dette skal gå. Litterært sett er dette en meget vellykket roman. Ved å si akkurat passe mye/lite, greier forfatteren å holde spenningsnivået høyt så å si hele veien. Språket er enkelt og flyter godt.

Og kommer ungdommene til å kjenne seg igjen? Ja, det tror jeg, og boka bør passe for både gutter og jenter fra 12-13 år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar