mandag 9. juni 2014

«Karusellmusikk : noveller» av Jo Nesbø

Utgitt av Aschehoug 2001

Siden jeg liker Nesbøs kriminalromaner, men egentlig ikke er så glad i krim lenger, har jeg lenge tenkt jeg skulle lest novellesamlingen hans, og nå har jeg endelig fått gjort det.
 
Dette er en fin samling noveller, synes jeg. Utførelsen er sikker, språket er godt og gir fin flyt.

Hvis man har liten tid til lesing er noveller et bra alternativ, og denne samlingen kan absolutt anbefales.

Jeg skulle ønske Nesbø ville skrive mer utenfor krimsjangeren; han klarer fint å skrive interessant og fengende "uten alt dette blodet"...

2 kommentarer:

  1. Jeg ønsker meg også mer ikke-krim fra Nesbø - gjerne en roman... Karusellmusikk er forresten også utgitt som cd - med sanger som har samme titler som novellen og forteller nesten de samme historiene.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei HildeSol, og takk for utfyllende kommentar. Jeg vil prøve å høre denne cd-en, tror det kan være interessant å se hvordan Nesbø har behandlet tem fra novellene musikalsk.
      La oss håpe at Nesbø kommer med mer ikke-krim! :-)

      Slett