onsdag 27. juli 2011

«Hjerterått» av Chelsea Cain

Dette er - leser jeg på baksiden av boka - tredje bok med Archie Sheridan som hovedperson og helt, fremdeles jaktende på en besnærende vakker seriemorder ved navn Gretchen Lowell.
Jeg har ikke lest de to første bøkene, og det kommer jeg heller ikke til å gjøre.

Denne boka kan jeg rett og slett ikke anbefale - den var kvalmende rå og bestialsk. Er det ikke nok at mennesker blir drept - må de lemlestes, plages og pines så fryktelig?

Boka er ikke spesielt godt skrevet, heller - flere scener forekommer meg rotete og utydelig tegnet.

2 kommentarer:

  1. Jeg syns egentlig Chelsea Cain skriver helt grei krim. Verken mer eller mindre.

    SvarSlett
  2. Det er delte meninger om Chelsea Cain - det forstår jeg. Jeg vet at det er mange som finner bøkene nervepirrende og spennende. For meg bikket det over en eller annen grense og fikk meg til å føle meg nesten uvel.

    SvarSlett