onsdag 16. september 2009

"Små sitroner gule" av Kajsa Ingemarsson



Dette er første bok jeg leser av Ingemarsson, selv om jeg har visst om henne en stund og faktisk lånt ei bok tidligere også, som jeg av en eller annen grunn bare leverte igjen uten å ha lest den. Jeg kommer til å lese flere, for dette synes jeg var lett og god underholdning.
Boka er ei typisk feelgood-bok, med ingredienser som kjærlighet, vennskap, forhold til familien, jobbfrustrasjoner og annet relatert til jobb, presentert i språk som flyter godt og ikke gir deg noe motstand.

Stilen eller stemningen i denne boka minner meg om Denise Rudbergs bøker, men etter å ha lest Ingemarsson, vil jeg foretrekke Ingemarsson. Det er kanskje fordi Rudberg skildrer overklassemiljø, og behandler tema som sex og dop på en litt for nonsjalant måte. Ingemarsson skriver om vanlige folk, så her kan man kjenne seg igjen på en annen måte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar