mandag 8. juni 2009

Blogg nummer to


Bilder av mennesker som leser - er ikke det et fredelig og vakkert syn?

Jeg liker å holde litt orden i sakene, og derfor har jeg nå opprettet en egen blogg der jeg fører oversikt over bøker jeg har lest. Så holder jeg lesingen på en side, og skrivingen på en annen.
Det hadde vært gøy å lage en retrospektiv oversikt også, men det holder vel lenge å føre en fullstendig oversikt over det en pløyer igjennom i tida framover!
Jeg leser mindre nå, som jeg har begynt å skrive såpass mye og målrettet. Det er ikke fordi jeg er redd for å bli påvirket av det jeg leser - tvert imot - jeg tenker at det jeg leser (eller det jeg ser på film eller TV) kan være til inspirasjon, men det er rett og slett et spørsmål om kapasitet og tidsressurser. Tro det eller ei folkens, men det tar mye tid å skrive! Særlig når det enda har nyhetens interesse, og man er blitt litt hekta, slik som jeg er blitt! :-)

I leseloggen min har jeg lyst til å gi en slags anmeldelse eller vurdering av bøkene jeg har vært gjennom.

Hvis du lurer på hva Pervoluto betyr - så er det latin for å rulle ut (unroll) og lese bok.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar